juliol 15, 2025

Finalitza la primera edició de Mentora

El projecte “Mentora: aquí seguim estudiant” tanca el curs amb una valoració molt positiva i voluntat de continuïtat

Després de mesos d’acompanyament, trobades i creació de vincles, el projecte Mentora: aquí seguim estudiant ha finalitzat la seva primera edició amb una valoració molt positiva per part de totes les persones implicades. Aquesta iniciativa, impulsada per l’Oficina Jove del Consell Comarcal de l’Anoia, s’ha desenvolupat als municipis de Capellades i Piera, durant el curs 2024-2025, amb l’objectiu d’afavorir la continuïtat educativa i combatre l’abandonament escolar prematur.

Les parelles formades —dues a Capellades i dues a Piera— han mantingut trobades setmanals d’una hora i mitja, en espais informals i amb el suport dels serveis de joventut. Aquestes trobades han estat un espai per compartir experiències, dubtes i motivacions, i per construir un vincle de confiança que ha permès parlar d’objectius de futur, hàbits d’estudi, dificultats i opcions formatives.

Els resultats del projecte han estat molt satisfactoris. Les quatre parelles han mantingut una participació compromesa al llarg del curs, demostrant l’interès i la implicació tant de les persones mentores com de les mentorades.

Un dels mentors expressa que la participació en el programa ha estat altament enriquidora, tant a nivell personal com professional. Destaca que l’experiència li ha permès superar idees preconcebudes i estereotips, alhora que ha afavorit un procés de transformació personal i l’enfortiment de les seves competències. A més, assenyala que ha adquirit una nova mirada sobre les desigualtats educatives i que, en conjunt, es mostra molt satisfet amb el desenvolupament i els resultats de l’experiència viscuda.

Davant dels bons resultats obtinguts i de l’impacte positiu en les persones participants, des de l’Oficina Jove de l’Anoia manifestem la voluntat de donar continuïtat al projecte de cara al curs 2025-2026.

Volem agrair la gran tasca de totes les persones participants, tant les mentores com les mentorades, així com el suport de la Fundació Bofill, professionals i famílies que han acompanyat el procés. El projecte ha estat una mostra clara que la mentoria és una metodologia valuosa en l’acompanyament educatiu, ja que permet oferir referents propers, espais de confiança i suport continuat en moments clau del procés de presa de decisions formatives.

Pin It on Pinterest

Share This