L’Oficina Mòbil d’Informació Juvenil farà parada a Òdena – Estiu 2022

L’Oficina Jove de l’Anoia facilitarà informació i orientació en mobilitat internacional, estudis i beques, garantia juvenil i propostes de lleure i esport, entre altres a les persones joves dels municipis que ho sol·licitin. 

L’Oficina Jove del Consell Comarcal de l’Anoia posa a la disposició dels municipis una Oficina Mòbil d’Informació Juvenil. En aquesta jornada s’oferirà informació i orientació sobre diverses temàtiques que són del seu interès, com per exemple les oportunitats per marxar a l’estranger (voluntariat, camps de treball, treball temporal, aprenentatge d’idiomes, pràctiques laborals …), la tramitació de carnets juvenils internacionals que permeten gaudir de descomptes en allotjaments, museus, transport o establiments comercials (carnet d’alberguista, d’estudiant, de professor i jove internacional).

En aquesta oficina mòbil també s’ofereix orientació acadèmica sobre sortides formatives i sobre els centres que les ofereixen, i s’informa de les beques per a estudiants i els processos de tramitació. A més, les tècniques dinamitzadores de Joventut donen a conèixer el programa de Garantia Juvenil i facilitaran la inscripció als i les joves, a més d’informar sobre diferents propostes de lleure i esport que poden fer.

Gràcies al conveni subscrit entre el Departament de Joventut del Consell Comarcal de l’Anoia i l’Ajuntament d’Òdena, trobareu l’Oficina Mòbil d’Informació Juvenil el dijous 28 de juliol, en horari de 10h a 13h a l’Espai Jove d’Òdena (Carrer Pompeu Fabra, 14).

Per més informació sobre l’Oficina Mòbil d’Informació Juvenil o per demanar cita prèvia podeu contactar amb l’Oficina Jove de l’Anoia enviant un correu electrònic a anoia@oficinajove.cat o bé trucant o enviant un WhatsApp al 679.964.669.

El GPS ja volta per les festes d’estiu de la comarca!

El Servei de Joventut del Consell Comarcal de l’Anoia, un any més, posa en marxa el programa GPS per als Ajuntaments amb l’objectiu de promocionar hàbits saludables entre el col·lectiu jove. El servei GPS (Grup de Promoció de la Salut) Anoia Jove, consisteix en una autocaravana que s’instal·la en els actes juvenils nocturns dels municipis que ho sol·liciten i on les professionals informen sobre hàbits saludables i conductes responsables i segures, a més de proporcionar preservatius i alcoholímetres d’un sol ús de forma gratuïta i dur a terme proves d’alcoholèmia digitals per prevenir l’ús del cotxe en estat d’embriaguesa.

El passat 7 de maig es va iniciar la primera actuació del GPS Anoia Jove a Castellolí, i la temporada d’estiu l’hem iniciat l’1 de juliol a La Pobla de Claramunt. A l’estand del servei, s’hi pot trobar ampli material informatiu sobre qüestions com ara el consum responsable de substàncies, la prevenció de riscos en les relacions sexuals i la prevenció de riscos associats amb el consum i la conducció segura. També s’hi reparteixen preservatius, kits del plaer, alcoholímetres d’un sol ús i es realitzen proves d’alcoholèmia digitals per als i les joves que han de conduir.

El programa GPS Anoia Jove ja fa més de 10 anys que volta per les festes d’estiu de la comarca treballant per a la prevenció i reducció de riscos, tot i que els dos últims anys hem hagut d’adaptar-lo degut a la pandèmia.

L’autocaravana GPS Anoia Jove visitarà en els dies vinents els municipis de Santa Margarida de Montbui (8 de juliol), Carme (15 de juliol), Masquefa (22 de juliol), Òdena (30 de juliol), Piera (30 de juliol), La Llacuna (6 d’agost), Els Hostalets de Pierola (12 d’agost), El Bruc (13 d’agost), Vilanova del Camí (2 i 3 de setembre), donant cobertura a les respectives festes majors i altres esdeveniments populars. Al llarg, doncs, es duran a terme un total de 12 intervencions. No dubteu en acostar-vos-hi preguntar qualsevol dubte i gaudir de la nit!

 

 

Cloenda dels PTT-PFI Anoia Sud 2021-2022

El passat 17 de juny a la sala d’actes del Foment de Piera va tenir lloc la cloenda dels programes de formació i inserció PTT-PFI Anoia Sud pel que fa al curs 2021-22.

Després de dos anys de pandèmia es recupera aquest acte que vol ser un reconeixement a totes les parts implicades en aquest programa, especialment als alumnes que han aprofitat aquest recurs que els ofereix la possibilitat de continuar formant-se.

L’obertura de l’acte va anar a càrrec de l’alcalde de Piera, Josep Llopart, en nom de la xarxa TET Anoia Sud, i d’Eva Ribera¸ responsable territorial dels PFI-PTT de la Catalunya Central com representant del Departament d’Ensenyament. Tots dos van felicitar a l’alumnat per haver aprofitat aquesta oportunitat i per ser perseverants i els van encoratjar a continuar formant-se per tal d’arribar a ser allò que desitgin.

També hi van assistir representants de la Xarxa TET Anoia Sud, familiars, mestres, exalumnes i representants de les empreses on l’alumnat ha realitzat les pràctiques. Tothom va voler acompanyar a les persones joves en aquest acte per tal d’animar-los a continuar el seu camí a nivell formatiu i professional i felicitar-los pel treball fet durant el curs.

En el transcurs de l’acte, va intervenir el professorat i l’alumnat i es van visionar vídeos on explicaven què havia significat per ells aquest curs.

Els PFI-PTT acullen joves entre 16 i 21 anys que no disposen de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (GESO) i els ofereixen formació professional i suport escolar per tal que, en el seu futur immediat, puguin retornar al sistema educatiu, mitjançant els cicles formatius de grau mig o bé obtenir el GESO.

A l’Anoia Sud s’emmarquen dins d’un conveni de col·laboració signat entre el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments que conformem la Xarxa Transició Escola Treball Anoia Sud (l’Ajuntament de Masquefa, l’Ajuntament de Capellades, l’Ajuntament de Cabrera d’Anoia, l’Ajuntament de Piera, l’Ajuntament d’Hostalets de Pierola, l’Ajuntament de Vallbona d’Anoia, l’Ajuntament de la Torre de Claramunt i l’Ajuntament de la Pobla de Claramunt) amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

Xerrada per famílies: fills i filles protagonistes de les seves vides

L’Oficina Jove de l’Anoia, amb el suport de la Diputació de Barcelona, organitza una xerrada dirigida a pares i mares de joves adolescents (a partir de 12 anys) dins del programa de suport a la funció educativa de les famílies.

Fills i filles protagonistes de les seves vides” és una xerrada on s’oferiran eines per acompanyar als fills i filles sense imposicions, millorant el rol educatiu i la comunicació mútua. L’objectiu d’aquesta xerrada és que els pares i mares prenguin consciència que els seus fills i filles són protagonistes de la seva vida i que han d’aprendre dels seus propis errors.

La xerrada es farà en format virtual, el proper dimarts 14 de juny a les 18:30h i anirà a càrrec de Roser Sellés, coach. Podeu fer la vostra inscripció omplint el següent formulari.

Per més informació podeu trucar a l’Oficina Jove de l’Anoia: 93.805.15.85 etx. 2 / 679.964.669 o enviar un correu electrònic a: anoia@oficinajove.cat.

La comissió que treballa per a la prevenció del bullying a la comarca de l’Anoia compleix cinc anys d’activitat

En aquest temps ha detectat més de 150 casos sospitosos o confirmats d’assetjament i ha promogut més de 1.000 accions formatives, entre d’altres 

Aquest any 2022 es compleixen cinc anys de funcionament de la Comissió de Prevenció, Detecció i Intervenció enfront l’Assetjament entre Iguals a l’Anoia. Aquest grup de treball es va crear per encàrrec de la Taula Local de la Infància i l’Adolescència de la comarca, per a donar resposta a la creixent preocupació dels seus membres en relació a aquest fenomen.

La comissió està formada per una dotzena de professionals dels àmbits salut, joventut, cossos de seguretat, ensenyament, serveis socials i serveis de mediació. Amb l’objectiu de donar visibilitat a la seva tasca durant aquests anys, s’ha dissenyat una infografia que recull les actuacions realitzades: aquest grup de treball ha dissenyat un circuit d’actuació per donar resposta a les situacions d’assetjament entre iguals que es donen fora dels centres educatius, havent impulsat més de 20 projectes de prevenció, més de 50 accions de sensibilització, havent detectat més de 150 casos de bullying o sospita de bullying i promovent més d’un miler d’accions formatives.

La vicepresidenta 5a del Consell Comarcal i responsable de l’àrea d’Acció Social, Sandra Fernández, afirma que “la comissió està avui més activa que mai, demostrant que era una eina molt necessària i treballant, amb una excel·lent coordinació entre tots els seus integrants, per a donar resposta a les necessitats que es detecten des dels diversos àmbits i agents socioeducatius que treballen amb infants i joves”.

Les persones que pateixin o coneguin un cas d’assetjament entre iguals poden trucar al telèfon 699 664 718 o escriure a l’adreça mediacio@anoia.cat.

Xerrada Informativa Estiu amb Lleure 2022

El passat dimecres 11 de maig, el Servei Comarcal de Joventut – Anoia Jove, va realitzar la xerrada telemàtica de l’Estiu amb Lleure 2022 oberta a professionals de joventut, entitats, associacions, administracions, empreses privades o persones físiques que organitzen activitats d’educació en el lleure a la comarca de l’Anoia.

La xerrada, realitzada per la Coordinació Territorial de Direcció General de Joventut, versà sobre aspectes clau del Decret 267/2016, de 5 de juliol, que han de tenir en compte els organitzadors i dels canvis més significatius en la gestió de les activitats, a l’hora es van poder resoldre els dubtes relacionats amb les activitats d’educació en el lleure.

Aquesta xerrada va quedar enregistrada i es pot consultar en el següent enllaç: https://bit.ly/lleure2022

Des del Servei Comarcal de Joventut es vol fer recordatori a totes aquelles entitats, associacions, administracions, empreses privades o persones físiques que organitzen activitats d’educació en el lleure i esportives en les que hi participen menors de 18 anys, que és un requisit complir el Decret 267/2016, de 5 de juliol, i comunicar les activitats a la Generalitat de Catalunya.

Aquest Decret regula les activitats d’educació en el lleure tals com, casals de vacances, les acampades, els camps de treball, les colònies, les rutes i qualsevol altra activitat assimilable siguin quines siguin la seva denominació i característiques (anglès, música, cuina, circ, teatre, manualitats, medi ambientals…), així com també regula algunes activitats de caràcter esportiu: casals esportius, estades o campus esportius i rutes esportives; que es duguin a terme a Catalunya en èpoques de vacances escolars i que es realitzin amb més de quatre participants menors de 18 anys.

Per més informació, recursos i tràmits per a l’organització d’aquestes activitats durant la seva realització i especialment la tramitació de la notificació de l’activitat podeu consultar la següent pàgina web: https://dretssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/joventut/educacio_en_el_lleure/activitats-de-lleure-educatiu/

Per últim, també us enllacem l’apartat de preguntes freqüents sobre la regulació de les activitats:  https://jovecat.gencat.cat/ca/temes/vacances_i_estades/activitats_educacio_lleure_Recursos_entitats_empreses/preguntes_frequents/

 

Per a qualsevol dubte o consulta podeu contactar:

Servei Comarcal de Joventut – Oficina Jove de l’Anoia, en cas de les activitats de lleure: anoia@oficinajove.cat – 93.805.15.85 ext.2

Consell Esportiu de l’Anoia, en cas de les activitats de caràcter esportiu: consellesportiu@ceanoia.cat 93.805.42.10.

Nous intercanvis juvenils!

L’assessoria de Mobilitat Internacional de l’Oficina Jove de l’Anoia, a través de La Víbria Intercultural, ofereix les següents oportunitats per a aquesta primavera i estiu:

1. “ACT-ROOTS”  Intercanvi Juvenil a Itàlia

  •  Nom del projecte: Act-Roots
  • Lloc: Viterbo, Itàlia
  • Quan: 19-25 de juliol de 2022
  • Qui hi pot participar: 6 joves d’entre 18 a 22 anys + 1 youth leader
  • Temàtica: Promoure el sentiment de pertinença europea mitjançant l’us de la creativitat i diàleg intercultural.
  • Països participants: Espanya, Itàlia, Portugal, França, Polònia
  • Què cal fer per participar? Omplir el formulari de participació  deixant molt clara la vostra motivació per participar. Hauràs d’especificar el nom del projecte: “ACT–ROOTS”.
  • Data límit per omplir el fomulari: 19 de maig 2022

+ info: https://vibria.org/2022/04/26/act-roots-intercanvi-juvenil-a-italia/

2. “KNIGHTS OF THE ROUND TABLE” Intercanvi juvenil a Gal·les

  • Nom del projecte: Knights of the round table
  • Lloc: Gal·les
  • Quan: 6-17 de juny de 2022
  • Participants: 18-30 anys
  • Temàtica: Jocs de rol medieval de 10 dies per treballar l’inclusió social.
  • Països participants: Letònia, República Txeca, Gran Bretanya, Lituània, Romania, Espanya, Grècia
  • Què cal fer per participar? Omplir aquest formulari  https://forms.gle/myEzA53KVLwgBRsx8
  • Data límit per omplir el fomulari: 8 de maig 2022

+ info: https://vibria.org/2022/04/25/knights-of-the-round-table-intercanvi-juvenil-a-gal%c2%b7les/

3. “DIVERSITY CHAMPIONS” Intercanvi Juvenil a Sèrbia

  • Nom del projecte: Diversity Champions+
  • Lloc: Sèrbia
  • Quan: Del 18 al 26 de maig de 2022
  • Participants: 6 joves d’entre 13 a 30 anys + 1 youth leader
  • Temàtica: Explorar i conèixer la diversitat mitjançant i dins de l’esport. El projecte tindrà dos eixos principals: el primer és el tema de la diversitat en general, mentre que el segon és la diversitat a través de l’esport.
  • Països participants: Sèrbia, Romania, Eslovàquia, Itàlia, Espanya, Turquia
  • Què cal fer per participar? Omplir el formulari de participació  deixant molt clara la vostra motivació per participar. Hauràs d’especificar el nom del projecte: “Diversity Champions”.

+ info: https://vibria.org/2022/03/30/diversity-champions-intercanvi-juvenil-a-serbia/ 

Tots els programes que s’ofereixen es troben dins del marc d’Eramus+ i, per tant, estan totalment subvencionats. Les persones participants únicament hauran d’abonar 50€* a l’entitat La Víbria Intercultural en conceptes de gestió.

*Si tens alguna dificultat per assumir el cost de la quota de participació, fes-nos-ho saber i trobarem una solució.

Per més informació sobre oportunitats a l’estranger podeu contactar amb l’assessoria de Mobilitat Internacional de l’Oficina Jove de l’Anoia al següent correu electrònic mobilitat@anoiajove.cat, o a través del whatsapp al 679.964.669.

Xerrada per famílies: S’acaba l’ESO… I ara què?

L’Oficina Jove de l’Anoia, amb el suport de la Diputació de Barcelona, organitza una xerrada dirigida a pares i mares de joves adolescents dins del programa de suport a la funció educativa de les famílies.

S’acaba l’ESO… I ara què?” és una xerrada on s’oferiran estratègies i eines d’acompanyament als fills i filles en l’etapa de canvi a partir de quart d’ESO. Es proposarà a les famílies un espai de trobada entre iguals amb criteris per orientar i acompanyar els nois i noies en aquest difícil moment de transició educativa i presa de decisions. La finalitat és que després d’aquesta xerrada les famílies puguin afrontar millor les seves pròpies creences per no esbiaxiar els fills/es (què són estudis “bons”, què té sortides…) i ajudar-los en la tria dels estudis (coneixe’s millor, afrontar les pors, etc.).

La xerrada es farà en format virtual, el proper divendres 8 d’abril a les 18:00h i anirà a càrrec de Carles Ventura, Coach especialitzat en joves i les seves famílies amb els quals treballa la seva autoestima, motivació, les relacions interpersonals i la presa de decisions. Podeu fer la vostra inscripció omplint el següent formulari.

Per més informació podeu trucar a l’Oficina Jove de l’Anoia: 93.805.15.85 etx. 2 / 679.964.669 o enviar un correu electrònic a: anoia@oficinajove.cat.

Suport en la tramitació de beques d’estudis post-obligatoris pel curs 2022-2023

Un any més, el Punt d’Informació Juvenil de la Kaserna i l’Oficina Jove de l’Anoia del Consell Comarcal, s’ajunten per oferir el servei d’acompanyament en la tramitació de les beques a estudis post-obligatoris.

Com a novetat d’enguany, les beques no es sol·licitaran durant el mes de setembre, el tràmit s’haurà de fer durant el mes d’abril i fins el 12 de maig.

El servei es portarà a terme a La Kaserna, on s’habilitarà una sala amb ordinadors per tal que els i les estudiants puguin fer els tràmits de sol·licitud de beca acompanyats de professionals.

El servei s’iniciarà el 4 d’abril i finalitzarà el 12 de maig en els següents horaris:
– Dilluns de 16h a 17h – 17h a 18h
– Dimarts de 10h a 11h
– Dijous de 16h a 17h – 17h a 18h

Durant els dies de vacances de setmana santa els horaris seran els següents:
Des del dilluns 11 al dijous 14 d’abril en horari de matins, de 10h a 11h i de 11h a 12h.

Qui pot demanar la beca general per estudis post-obligatoris?
– Estudiants de Cicle Formatiu de Grau Mitjà
– Estudiants de Cicle Formatiu de Grau Superior
– Estudiants de Batxillerat
– Estudiants universitaris i màsters
– Estudiants de PFIs
– Estudiants de cursos d’accés a cicles formatius
– Estudiants d’Escoles Oficials d’Idiomes

Quina documentació he de portar?

  • DNI de tots els membres de la unitat familiar (el DNI de les parelles del pare/mare també).
  • Número de compte corrent (IBAN) – el/la sol·licitant ha de ser titular o cotitular.
  • Contracte de lloguer, en cas d’anar a viure / estudiar fora de la unitat familiar per motius d’estudi.
  • Carnetde família nombrosa / monoparental / certificació de discapacitat (si s’escau portar targeta i carta de resolució).
  • Disposar de l’idCAt Mòbil (només estudiants universitaris): https://web.gencat.cat/ca/tramits/que-cal-fer-si/Vull-identificar-me-digitalment/idcat-mobil/
  • En cas de violència de gènere, portar la sentència.
  • Si la persona sol·licitant o algun membre de la família va tenir ingressos a l’estranger l’any 2021 o ha percebut ingressos del País Basc o Navarra, caldrà que tingueu l’import anual del 2021 per poder indicar-lo al formulari.
  • Saber quins membres de la família han fet la declaració de la renda corresponent a l’any 2021 i quins no. (No cal portar la declaració)
  • En cas de separació dels pares, cal saber la data de la sentència (només estudiants universitaris).
  • Si la persona sol·licitant o algun membre de la família ha sigut autònom durant el 2021, cal portar les següents dades:
    – CIF/NIF/NIE
    – Percentatge de propietat (%)
    – Volum de facturació (import brut)

Per gaudir d’aquest servei cal demanar cita prèvia. Les persones interessades en sol·licitar la beca o rebre més informació podeu contactar directament amb La Kaserna (690.793.568) o amb l’Oficina Jove de l’Anoia (679.964.669).

Aquest servei també es descentralitzarà a diferents municipis de la comarca. Per més informació es pot contactar amb el Servei de Joventut del municipi o amb l’Oficina Jove de l’Anoia. 

Curs de directors/es de lleure 2022

L’entitat Atlas, amb el suport del Consell Comarcal de l’Anoia i 12 municipis de la comarca, organitza un curs de Directors/es del Lleure per la primavera del 2022.

Els requisits mínims per a poder realitzar el curs són: tenir 18 anys complerts i disposar del títol de monitor/a de lleure expedit per la Direcció General de Joventut, o bé; acreditar 700h d’experiència en el sector del lleure i tenir alguna d’aquestes titulacions: Grau, Diplomatura o Llicenciatura en Educació Infantil, en Educació Primària, en Educació Social, en Mestre d’Educació Infantil, en Mestre d’Educació Primària, en Pedagogia, en Psicologia, en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport o bé disposar de la Titulació Màster de Formació del Professorat o l’antic CAP (Certificat d’Aptitud Pedagògica) o Màster en Psicopedagogia o un Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació infantil o d’Integració Social o bé Títol de Formació professional II de Jardí d’Infància.

Segons el calendari previst:

El curs semi intensiu de primavera es durà a terme a Cal Badia (Igualada) en horaris de cap de setmana i vacances de Setmana Santa durant els següents dies: 9, 11, 12, 13, 14*, 23* i 30 d’abril, 7, 14, 21 i 28 de maig i per últim, 4 i 11 de juny en horari de  9h a 14h i de 15:30h a 20:30h.

*Aquests dies només es farà en horari de matins.

Ja es pot realitzar la preinscripció al curs de primavera omplint el següent formulari: https://ja.cat/directorsanoiaprimavera fins el dia 25 de març.

El curs de director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que et donarà eines per planificar, organitzar, gestionar, dinamitzar i avaluar projectes de lleure educatiu. Posteriorment podràs coordinar i dirigir equips de monitors/es em centres d’esplai, colònies, campaments, casals d’estiu…

El curs, segons la nova normativa, es divideix en tres etapes: 200 hores lectives, 120 hores de pràctiques i l’elaboració de la memòria de pràctiques.

Per a més informació podeu contactar amb Atlas enviant un correu electrònic a nosaltres@atlasfundacio.org, trucant al 93.805.57.92 en horari de 9h a 14h, o enviant un missatge de Whatsapp a l’Oficina Jove de l’Anoia al 679.964.669 o bé contactant amb els referents de joventut dels municipis que hi participen.